Jesień i zima to bardzo piękne pory roku. Niestety wzrasta wtedy liczba zachorowań. Co zrobić, by w tym roku nie było konieczności brania urlopu zdrowotnego? Jak wzmocnić odporność organizmu?

Aby zapewnić sobie jesień bez przeziębienia, warto już wcześniej wprowadzać do swojej diety owoce i warzywa bogate zarówno w witaminę C, jak i witaminy z grupy B. Wpływają one korzystnie na odporność organizmu i nie tylko. Warto również uzupełnić niedobory innych ważnych elementów – sprawnie działający organizm to gwarancja tego, że nie zachorujemy w danym sezonie. Jeśli uważamy, iż dieta nie wystarczy, to możemy zastosować odpowiednie suplementy, które na przykład zawierają substancje z naturalnych produktów. Warto wypróbować preparaty na bazie propolisu, czyli pszczelego kitu. Ma on bardzo szerokie zastosowanie, głównie jako środek bakteriobójczy. Najczęściej używamy go w przypadku zapalenia gardła, ale równie dobrze sprawdza się w profilaktyce tego schorzenia. Naturalnym środkiem wzmacniającym odporność jest oczywiście czosnek. Cóż jednak z tego, skoro wielu ludzi nie chce go jeść ze względu na odpychający zapach? Na szczęście i czosnek można znaleźć obecnie w formie tabletek, które nie są powodem przykrej woni z ust i mogą być stosowane przez wszystkich.

Oprócz zmiany diety warto również postawić na aktywność. Codzienna dawka ruchu to konieczność, nawet w przypadku, gdy na zewnątrz panuje duży chłód. Codzienna przechadzka pozwoli nam na łatwiejsze przystosowanie się do mrozów. Należy zacząć od krótkich spacerów i stopniowo je wydłużać. Trzeba pamiętać przy tym o ubiorze dopasowanym do temperatury otoczenia.

Codzienny spacer może być elementem regularnego trybu życia. Warto zorganizować sobie plan dnia tak, by jeść posiłki o stałej porze. To pozwoli na sprawne działanie układu pokarmowego, co także ma wpływ na odporność organizmu, wcale nie mniejsze niż odpowiednia dieta. Warto także znaleźć trochę czasu na relaks. Pozwoli to na uniknięcie zgubnych skutków stresu czyli na przykład choroby z przemęczenia.